Friday 10 January 2014

Petua Kekasih / Suami / Isteri Rindu Pada Kita Dan Rakan-Rakan Suka Pada Kita

Assalamualaikum WBT 

Saya hanya nak share serba sedikit mengenai petua yang diperturunkan oleh Arwah Atuk Saya Haji Yusof , Bapa kepada Ibu Saya Hajjah Sapinah Yusof . 

Arwah atuk saya amat disegani oleh orang kampung beliau di Kuala Lipis . 

Jadi , arwah atuk perturunkan petua PENGASIH SEKAMPUNG kata nya supaya : 


  1. Suami / Isteri / Kekasih akan rindu pada kita 
  2. Rakan-rakan sekerja suka pada kita 
  3. Family akan suka dan kasih pada kita 
  4. Boss akan suka pada kerja-kerja yang kita lakukan 
  5. Semua orang akan senang & mudah suka pada kita 
  6. Elok untuk diamalkan kepada orang yang hendak diinterview & sukar cari jodoh 
Begini yang asalnya saya letak kat instagram saya : 


Kalau dapat baca dan amalkan bagus la .

Begini bunyi nya 

" Yuhibbu Nahum Kahubillah Wallazi Na'a Manu Ashadduhu Balillah 

Zuyyi Nalinna Si hubbush Shahawati Minannisa' Iwalbani Nawal Qonatiril Mu Qontoroti Minazzahabbi Walfiddoh " 

Ayat terjemahan ada saya lampirkan di bawah sekali 

Moga yang baik kita amalkan & sampaikan 

Insya Allah diberkati oleh Nya kerana Dia sahaja yang tahu Niat kita . 










Saya hanya Hamba Allah yang masih belajar & tidak sempurna . Semoga kalian mendapat manfaat ini . 

Apa yang baik daripada Dia . Apa yang tidak datangnya daripada Kita . Wallahualam . 

Terima Kasih 







No comments: