Wednesday 29 May 2013

4 cara MUDAH untuk BERMASKER ... untuk semua jenis kulit ..


4 CARA PALING SIMPLE UNTUK BERMASKER .. UNTUK SEMUA JENIS KULIT 




Saya suka penjagaan kulit yang natural tetapi berkesan.. Honey Turmeric Mask sudah mendahului senarai dalam produk kecantikan buatan sendiri. Jimat , murah dan paling penting ianya BERKESAN !

Madu mempunyai khasiat tersendiri untuk sifat-sifat penyembuhan dalam tamadun purba, dan ia membuatkan satu kombinasi yang luar biasa untuk Honey Turmeric Mask ! Mmeberikan satu kesan yang menakjubkan bagi kulit anda dengan sendirinya. Betul ! tak tipu ! Saya sendiri menggunakkannya ! Habis parut jerawat dan kulit berminyak hilang !

Ramai yang sudah berjaya dan mencuba .. kebanyakkannya akan membeli dan membeli lagi !!

Saya menggunakan Honey Turmeric Mask beberapa kali seminggu, ( paling rajin saya akan menggunakan setiap hari ... contoh sewaktu bermain facebook .. menonton TV .. jimat masa bukan ?? )  dan saya melihat peningkatan yang jelas dalam tekstur dan kelembutan kulit saya. Saya suka ia lebih kepada fakta bahawa ia benar-benar boleh dimakan dan tidak mendedahkan kulit saya kepada bahan kimia yang ditemui dalam sesetengah produk kecantikan

Walaupun hanya menggunakan madu , anda juga boleh mencampurkan apa sahaja buah/jus berasaskan bahan-bahan makanan lain untuk menyesuaikan masker anda untuk jenis kulit anda yang unik. Berikut adalah empat resipi untuk masker muka madu direka dengan jenis kulit tertentu :

1. Honey Turmeric Mask untuk Kulit Jerawat Yang Teruk / Acne Prone

2 sudu besar  Honey Turmeric Mask
1 sudu kecil madu
1/2 sudu teh kayu manis

Campuran madu, HTM , dan kayu manis bersama-sama, & apply kepada wajah anda . Tinggalkan mask selama 10-30 minit. Ciri-ciri antibakteria kedua-dua madu dan kayu manis sangat bermanfaat untuk kulit berjerawat. (Cinnamon kadang-kadang boleh menjadi menjengkelkan jika kulit anda adalah benar-benar sensitif, jadi anda mungkin ingin melakukan ujian tampalan di bahagian belakang tangan anda terlebih dahulu.)







2. Honey Turmeric Mask untuk Kulit Kering

1 sudu besar Honey Turmeric Mask
1 sudu avocado yang telah dilecek
1 sudu teh yogurt plain
1 sudu teh madu
1 sudu besar susu segar

Campurkan bahan-bahan dalam mangkuk kecil sehingga sebati. Apply campuran pada muka anda dan biarkan ia duduk selama 20-30 minit sebelum membasuh. Lemak dalam avokado dan , yogurt serta susu amat melembapkan kulit, manakala asid laktik dalam yogurt melicinkan kulit anda, mengecilkn liang roma , dan merangsang pengeluaran kolagen.





3. Honey Turmeric Mask untuk Kulit Sensitif

1 sudu Honey Turmeric Mask
2 sudu teh madu mentah
1 sudu teh Aloe Vera Mask

Campur bahan2 di atas dan apply seluruh muka anda. Biarkan ia selama kira-kira 10-20 minit.  Aloe Vera Mask akan melegakan keradangan dan menenangkan kulit, sesuai untuk mereka yang sensitif, kulit jengkel. Aloe Vera mempunyai daya anti penyembuhan kulit yang sun burn dek matahari .





4. Madu Face Mask untuk Parut Jerawat Yang Hitam & Kulit Yang Tidak Sekata

1 sudu besar Honey Turmeric Mask
1 sudu teh madu mentah
1/2 sudu teh jus lemon

Campurkan jus lemon dan madu& HTM ,dan sapu campuran ke muka anda. Benarkan ia selama 20-30 minit. Jus lemon mengelupas kulit anda, mencerahkan bintik hitam dan pudar parut. Kulit anda akan berasa licin dan lembut dengan segera, tetapi ia mungkin mengambil beberapa aplikasi untuk melihat perbezaan sebenar dalam parut dan tempat.



Madu nak guna madu yang mana ya ????

Soalan yang selalu orang tanya .. Apakah madu yang terbaik untuk Honey Turmeric Mask ?

Jawapan: Mana-mana madu sebenar boleh digunakan , tetapi secara peribadi saya adalah madu yang mentah ( organic raw honey ) ,kerana madu ini belom ditapis dan ia mengekalkan lebih daripada ciri-ciri penyembuhan yang kuat itu !Saya benar-benar dapat membezakan antara jenis-jenis madu saya telah digunakan untuk topeng madu saya. Satu kualiti madu mentah tempatan yang tinggi dibuat cahaya kulit saya dengan cara yang lain tidak!



Sekian .. itu sahaja !

Selamat Mencuba !

No comments: